Άρθρα » Internet Marketing
Seo Metadata: Τι είναι, πώς αξιοποιούνται.
SEO METADATA
Ο μεγαλύτερος σύμμαχος των ιστοσελίδων online, είναι οι μηχανές αναζήτησης, οι οποίες αποφασίζουν ποιό site θα εξυπηρετήσει καλύτερα, αυτούς που "ψάχνουν".
Για να κρίνουν οι μηχανές σωστά, χρειάζονται και τη δική μας συμμετοχή στη σωστή ταυτοποίηση των σελίδων του site μας.
Αν ανταποκριθούμε, θα δούμε την οργανική επισκεψιμότητα να φουντώνει που στην περίπτωση των e-shop μεταφράζεται σε χρήμα.
Η δική μας συμμετοχή, έγκειται στη συμπλήρωση των λεγόμενων "SEO Metadata", τα οποία περιγράφουν την ταυτότητα της κάθε σελίδας, με στόχο την ενημέρωση:
- Των Μηχανών Αναζήτησης και
- Όσων αναζητούν πληροφορίες (στις μηχανές)
Τα METADATA, ενημερώνουν το κοινό σχετικά με το περιεχόμενο μιας συγκεκριμμένης σελίδας.
Το κοινό, αποφασίζει αν θα την επιλέξει για επίσκεψη ή όχι.
Θα αναφερθούμε σε τρείς μόνο βασικούς τύπους METADATA (αν και είναι περισσότεροι), επειδή αυτοί οι τύποι εύκολα μπορούν να συμπληρωθούν από τον κάθε ιδιοκτήτη ιστοσελίδας, που δεν έχει τεχνικές γνώσεις.
- Title (Τίτλος)
Είναι η περίληψη του περιεχομένου μιας σελίδας, με μια πρόταση, έως 60 χαρακτήρων.
- Meta Description (Περιγραφή)
Ό,τι κάνει ο Τίτλος, το κάνει και η Περιγραφή, αλλά με λίγο περισσότερο κείμενο.
Πρόκειται για μια εξαιρετικά σύντομη περίληψη της σελίδας με κείμενο 120 έως 180 λέξεων.
- Alternative Text (Alt)
Πρόκειται για μια λεκτική επεξήγηση που συνοδεύει κάθε εικόνα μια σελίδας.
Όλες οι εικόνες που ανεβάζουμε
Η αναζήτηση της πληροφορίας
Καθημερινά, πολλές φορές την ημέρα, αναζητούμε πληροφορίες μέσω των μηχανών αναζήτησης, εκφράζοντας ερωτήματα:
... και στα αποτελέσματα παίρνουμε κάτι σαν την παρακάτω εικόνα:
Παρατηρούμε ότι οι λέξεις που αναζητήσαμε, περιλαμβάνονται στα αποτελέσματα και στον Τίτλο, αλλά και στην περιγραφή από κάτω.
Και, αν η αναζήτηση αφορά εικόνες, η απάντηση είναι όπως παρακάτω:
Λογικά, θα επιλέξουμε ότι φαίνονται να απαντά στο ερώτημά μας.
Όσα δεν μας τραβήξουν την προσοχή, θα τα αγνοήσουμε, επειδή όλοι μας, βιαζόμαστε να φτάσουμε στην πληροφοριά το συντομώτερο δυνατό..
Οι πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα Google
Ίσως να έχετε αναρωτηθεί κι εσείς: "πως καθορίζεται η σειρά εμφάνισης;"
Και αυτό το ερώτημα μπορεί να γίνει βασανιστικό, ειδικά αν είστε ιδιοκτήτης μιας ιστοσελίδας.
"Πως μπορεί να βγαίνω εγώ, στις πιο ψηλές θέσεις;"
Η απάντηση είναι οτι αυτό οφείλεται σε πάρα πολλούς παράγοντες, αλλά η σωστή συμπλήρωση των Title, Meta Description και Alt tag, είναι από τους πολύ σημαντικούς.
Ας δούμε τα δύο πρώτα:
Title & Meta Description
Η απάντηση της μηχανής αναζήτησης, σε κάθε αναζήτησή μας, παρουσιάζεται με το εξής σχήμα:
- Title (Τίτλος)
- Url (διεύθυνση)
- Description (Περιγραφή)
Αυτά τα 3 βασικά, αρκούν για να αποφασίσουμε να διαλέξουμε αν θα πατήσουμε ή όχι.
Alt Tag
Στην ουσία πρόκειται για την σύντομη περιγραφή της εικόνας που έχει αναρτηθεί σε μια σελίδα.
Η πληροφορία αυτή είναι πολύ σημαντική, αφού λειτουργεί σαν οδηγός στις περιπτώσεις αναζήτησης εικόνων.
Αν θέλετε για παράδειγμα επισκεψιμότητα στο e-shop σας, φροντίστε όλες οι εικόνες των προϊόντων, να έχουν συμπληρωμένη την περιγραφή "Alt Tag"
Δείτε ένα παράδειγμα από το διαχειριστικό του Wordpress:
Κανόνες σωστής συμπλήρωσης των SEO Metadata
Αναφέρονται πιο κάτω οι βασικοί κανόνες που εξασφαλίζουν καλές θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Θα πρέπει να έχετε υπόψη σας, οτι η σωστή συμπλήρωση των SEO Metadata δεν είναι η μόνη προϋπόθεση για επισκεψιμότητα, αλλά μια από τις προϋποθέσεις.
Δείτε εδώ τι πρέπει να κάνετε για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα.
★ Μήκος Title και Meta Description
Ο Τίτλος αλλά και η Περιγραφή αποτελούν την περίληψη μιας και μόνο σελίδας.
Με τον Τίτλο περιγράφουμε τη σελίδα με κείμενο από 30 έως 64 χαρακτήρες
Με την Περιγραφή περιγράφουμε τη σελίδα με κείμενο από 100 έως 180 χαρακτήρες
(το κενό μετράει σαν χαρακτήρας).
★ Περιεχόμενο Title και Meta Description
Το κείμενο που θα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να περιγράφει συνοπτικά, τη συγκεκριμένη σελίδα και μάλιστα να είναι φιλικό στο κοινό και όχι δυσνόητο.
Θυμηθείτε, οτι πιο πριν αναφέραμε πως θα μας επιλέξουν, αν έχουμε γράψει κάτι απόλυτα κατανοητό και χρήσιμο.
Είναι λογικό να σας επιλέγουν, αν οι τίτλοι σας μπορούν να κινήσουν την περιέργεια.
Δείτε παραδείγματα:
- Πως θα φτιάξετε blog σε μόλις 10 λεπτά
- 3 εύκολες συνταγές για μαγικό αδυνάτισμα
★ Σχετικότητα
Ο Τίτλος και η Περιγραφή που συμπληρώνουμε κάθε φορά, περιγράφει μια συγκεκριμένη σελίδα.
Πολλές φορές παρασυρόμαστε και ξεφεύγουμε απ' το θέμα. Γι' αυτό:
Ελέγχουμε κάθε φορά αν αυτό που γράψαμε, αποτελεί όντως την περίληψη της σελίδας.
★ Λέξεις-κλειδιά στα Title και Meta Description
Κατά τη συμπλήρωση, φροντίζουμε να περιλάβουμε και λέξεις κλειδιά.
Είναι λογικό ότι θα πρέπει να χρησιμοποιείτε λέξεις που αναζητούν οι άνθρωποι στις μηχανές αναζήτησης, όπως για παράδειγμα:
- δερμάτινο λουράκι σκύλου
- τσουρέκι υλικά
- ξενοδοχεία σαντορίνη
Το κείμενο θα πρέπει να είναι φυσικό και περιγραφικό και όχι μια ξερή αναφορά λέξεων κλειδιών μόνο!
Οι υπερβολές τιμωρούνται με αποκλεισμό!
Παράδειγμα, για e-shop:
Title
Μαντεμένιο Τηγάνι-Γκριλ της Lodge, 26 εκ.
Meta Description
Μαντεμένιο τηγάνι-γκριλ της Lodge, στρογγυλό, διαμέτρου 26cm, κατάλληλο για όλες τις εστίες. Ιδανικό για να ετοιμάζεις γρήγορα τα ψητά σου, χωρίς να μπλέκεις με κάρβουνα!
Οι λέξεις κλειδιά καλύτερα είναι να τοποθετούνται ό,σο γίνεται στην αρχή της πρότασης.
★ Μοναδικότητα
Κάθε σελίδα έχει το δικό της μοναδικό Τίτλο και τη δική της μοναδική Περιγραφή.
Απαγορεύεται να έχουμε τον ίδιο Τίτλο ή την ίδια Περιγραφή, σε πάνω από μία σελίδες του site μας.
Δηλαδή, αν το site μας έχει 46 σελίδες, θα πρέπει να περιγράψουμε 46 Τίτλους & 46 Περιγραφές
Σας ευχόμαστε καλή επιτυχία!