Άρθρα » Web Graphic Design
Το τέλειο λογότυπο: 6 μυστικά που το χαρακτηρίζουν
Η δημιουργία ενός εμπορικού σήματος μπορεί να μοιάζει εύκολη υπόθεση. Είναι όμως όντως έτσι;
Πολλές φορές συναντάμε λογότυπα που μας φαίνονται απλοϊκά στο σχεδιασμό και γι' αυτό βιαζόμαστε να τα απορρίψουμε.
Όμως, αξίζει στ' αλήθεια ένα λογότυπο όλο και περισσότερο ό,σο πιο πολύπλοκο γίνεται;
Στις περισσότερες περιπτώσεις όχι, αφού πολλά στοιχεία υποδηλώνουν πολλά μηνύματα, με αποτέλεσμα να μπερδεύεται το κοινό. Υπάρχουν όμως άλλα στοιχεία, τα οποία μπορούν να κάνουν ένα λογότυπο να ξεχωρίζει και να είναι κατά το δυνατόν αρτιότερο.
1. Συνολικότητα & Συναίσθημα
Το λογότυπο αποτελείται από ένα ή περισσοτερα χρώματα, τα οποία επηρεάζουν την αντίληψη του κοινού σε σχέση με την εταιρεία.
Μπορεί επίσης να αποτελείται και από γράμματα ή και σχήματα.
Πρέπει επομένως να αναλογιστούμε:
- καταφέρνουν όλα αυτά τα στοιχεία να αποτελέσουν ένα ενιαίο σύνολο;
- προκαλούν τα κατάλληλα συναισθήματα;
Αν ένα σήμα αποτελείται από παράταιρα στοιχεία δε θα μπορέσει να προσελκύσει τα βλέμματα, ούτε θα πείσει για την καταλληλότητα της επιχείρησης.
2. Κρυφό μήνυμα
Ένα πραγματικά αριστοτεχνικό λογότυπο έχει παραπάνω από έναν τρόπους για να το κοιτάξει κανείς.
Εκ πρώτης όψεως φαντάζει απλό σχεδιαστικά. Παρατηρώντας όμως καλύτερα, αναδεικνύονται έξυπνα "κρυμμένα" μηνύματα.
Τα μηνύματα αυτά σχετίζονται με τους στόχους της επιχείρησης και εντυπώνονται στο μυαλό με έναν πιο έμμεσο, αλλά ταυτόχρονα και πιο αποτελεσματικό τρόπο.
3. Διάρκεια
Κατά τη διαδικασία της δημιουργίας ενός εμπορικού σήματος πρέπει να λαμβάνεται σημαντικά υπ' όψιν η αντοχή στο πέρασμα του χρόνου.
Ένα λογότυπο ενδέχεται κατά διαστήματα να περνάει από μία διαδικασία εκσυγχρονισμού.
Η κεντρική ιδέα όμως και τα βασικά του στοιχεία πρέπει να παραμείνουν ακέραια (για λόγους αναγνωρισιμότητας), γεγονός που σημαίνει ότι η πρώτη μορφή με την οποία θα εμφανιστεί το λογότυπο είναι και η πιο καθοριστική.
4. Μοναδικότητα - Αναγνωρισιμότητα
Κάθε νέο λογότυπο δεν πρέπει να θυμίζει κανένα προηγούμενο, γιατί υπάρχει η πιθανότητα νοητικής σύγχυσης του κοινού. Επομένως πρέπει να αποφεύγονται κάθε είδους κλισέ, όπως για παράδειγμα μοντέρνες γραμματοσειρές, που ναι μεν εντυπωσιάζουν αλλά σε διάστημα ενός ή δύο χρόνων ενδέχεται να έχουν χάσει τη γοητεία τους.
Αυτό όμως δε σημαίνει πως δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται! Πρέπει απλώς να δίνεται προσοχή στην κάθε εφαρμογή.
Έτσι όντως θα επικοινωνούνται τα μηνύματα που θέλει να προβάλει η εταιρεία και το λογότυπο δε θα φαίνεται απλώς όμορφο εξαιτίας μίας μοντέρνας γραμματοσειράς.
5. Ασπρόμαυρο
Είναι πολύ σημαντικό για ένα λογότυπο να γίνεται εύκολα αντιληπτό έστω και αν προβάλλεται σε ασπρόμαυρη κλίμακα.
Ο λόγος είναι ότι ενδέχεται ορισμένες φορές να χρειαστεί να παρουσιαστεί αποκλειστικά σ' αυτές τις διαβαθμίσεις.
Πρέπει και πάλι να αναλογιστούμε:
- κατά πόσο θα παραπέμπει στην αρχική του εμφάνιση;
- είναι εύκολο για το θεατή να κάνει τη σύνδεση από το ένα στο άλλο;
6. Διαστάσεις
Ένα καλό λογότυπο προσαρμόζεται εύκολα.
Αυτό είναι απαραίτητο αφού πρέπει να είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί σε ό,σο περισσότερες εφαρμογές γίνεται.
Ναι μεν η αρχική του μορφή είναι εύκολο να τοποθετηθεί στο φάκελο της εταιρείας ή στην επαγγελματική κάρτα, αλλά εξακολουθεί να είναι το ίδιο ευδιάκριτο ως εικονίδιο στα social media ή πάνω σε μία διαφημιστική κονκάρδα;