Άρθρα » General
4 Συμβουλές για να διαλέξετε το δικό σας Brand Name
Κάθε επιχείρηση χρειάζεται μία επωνυμία που να την κάνει να ξεχωρίζει, να κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού.
Σαφώς η τέλεια ονομασία, που θα ταίριαζε απόλυτα στην εταιρεία σας και δε θα ήταν ήδη κατοχυρωμένη από κάποιον άλλον επαγγελματία, δεν είναι εύκολο να βρεθεί.
Υπάρχουν όμως διάφοροι τρόποι ώστε να βρεθεί η καταλληλότερη λεκτική ταυτότητα για την εταιρεία σας (brand name).
Πρωτοτυπία
Ένα πραγματικά ιδιαίτερο και πρωτότυπο όνομα κάνει τη διαφορά και καταφέρνει να κάνει την εταιρεία να ξεχωρίσει ανάμεσα στους ανταγωνιστές της.
Τα προτεινόμενα ονόματα πρέπει να είναι μοναδικά, τουλάχιστον στα χωρικά πλαίσια που δραστηριοποιείται η επιχείρηση.
Παράδειγμα:
Αν μία καφετέρια τυχαίνει να έχει το ίδιο όνομα με μία άλλη, αλλά βρίσκονται σε διαφορετικές πόλεις, αυτό δε θα αποτελούσε πρόβλημα.
Ο κύριος στόχος είναι το κοινό να μη συγχέει την εμπορική ονομασία σας με κάποια ανταγωνιστική.
Αν μία ονομασία είναι πραγματικά πρωτότυπη οι καταναλωτές θα τη συνδυάσουν πολύ εύκολα με τα συγκεκριμένα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει και όχι μόνο με μία γενική ιδέα του ευρύτερου πεδίου στο οποίο δραστηριοποιείται.
Διαχρονικότητα
Η επιλογή ενός ονόματος, που:
- είναι τη συγκεκριμένη στιγμή στη μόδα
- ή περιγράφει κάτι που ισχύει μόνο για μία συγκεκριμένη περίοδο (π.χ. τεχνολογικά)
σύντομα θα αποδειχθεί εσφαλμένη.
Οι λόγοι που πρέπει να αποφύγετε κάτι τέτοιο είναι δύο:
- πολύ σύντομα θα θεωρηθεί ξεπερασμένο και μαζί μ' αυτό η επιχείρησή σας
- το πιθανότερο είναι πως και άλλες εταιρείες θα πέσουν στην ίδια παγίδα, με αποτέλεσμα πολλές επωνυμίες να μοιάζουν μεταξύ τους και να δημιουργούν σύγχυση στο αγοραστικό κοινό.
Μέσω ενός ονόματος με ισχυρό ηχητικό στίγμα μπορεί να υλοποιηθεί ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών για την ταυτότητα της εταιρείας.
Φωνητική
Μία ονομασία, προκειμένου:
- να αναφέρεται συχνά
- να μπορεί να χαραχθεί στη μνήμη
είναι σημαντικό να προφέρεται εύκολα.
Μία εντυπωσιακή ιδέα που μπορεί να προκύψει μέσα από τη συνάντηση δεν είναι απαραίτητο ότι θα έχει και την ανάλογη απήχηση στο κοινό.
Αυτό συμβαίνει γιατί οι λέξεις που θα επινοηθούν από μία μικρή ομάδα ανθρώπων πρέπει να μπορούν να μιμηθούν τη φυσική γλώσσα.
Ορισμένα ονόματα είναι ευκολότερο να εντυπωθούν στο νου, είτε γιατί είναι σύντομα και περιεκτικά είτε γιατί είναι διασκεδαστικά.
Πολλές φορές μάλιστα δε γίνεται καν άμεση αναφορά στο αντικείμενο της επιχείρησης, αλλά αντίθετα χρησιμοποιείται κάτι αφαιρετικό ή κάποια μεταφορά για να μεταδοθεί το μήνυμα της επιχείρησης.
Ένα όνομα που είναι εύκολο να εντυπωθεί στη μνήμη, είναι εύκολο να ανασυρθεί κι από αυτήν όταν ένας πιθανός πελάτης θέλει να προχωρήσει σε κάποια αγορά.
Επομένως εμπορικές ονομασίες που μοιάζουν με πραγματικές λέξεις έχουν περισσότερες πιθανότητες έστω κι αν φαντάζουν απλοϊκές.
Κατοχύρωση URL
Ενημερωθείτε για το ποιά από τα ονόματα που βρίσκονται στη λίστα σας είναι ελεύθερα ως domain names.
Αν κάποιο από αυτά που προτιμάτε είναι ελεύθερο, τότε είναι ένας ακόμα λόγος για να καταλήξετε σε αυτό.
Υπάρχει λόγος να αποκλείσετε αγαπημένες σας επιλογές από τη λίστα αν έχουν ήδη κατοχυρωθεί ως domain;
Η απάντηση είναι όχι, ή τουλάχιστον όχι αμέσως. Μη βιαστείτε να εγκαταλείψετε ένα ενδιαφέρον όνομα.
Μία ονομασία ενδέχεται να μπορεί να γραφτεί:
- με παραπάνω από έναν τρόπους (πχ. με χρήση παύλας "-" αν η ονομασία μπορεί να διαιρεθεί)
- με διαφορετική κατάληξη από αυτήν που αρχικά επιλέξατε (πχ. ".gr", ".com", ".co", ".net" κα)
Η αλήθεια είναι πως το σωστό όνομα θα σας ωθήσει προς την επιτυχία, ενώ το λάθος όνομα θα σας τραβήξει στον πάτο.
Γι' αυτό συγκρατήστε μία πολύ σημαντική συμβουλή: μη βιαστείτε να επιλέξετε. 'Ο,σο κι αν σας εντυπωσιάσει κάποια από τις αρχικές ιδέες δώστε χρόνο στη διαδικασία, ώστε να είστε σίγουροι ότι η επιλογή που θα κάνετε θα είναι η πιο σωστή και ταιριαστή στην επιχείρησή σας.