Άρθρα » Web Graphic Design
Τι χρώματα πρέπει να βάλω στο λογότυπό μου;
Πόσο σημαντικό είναι το χρώμα σε ένα λογότυπο και πώς βοηθάει, ώστε η εταιρεία να επικοινωνήσει με τον πιο άμεσο τρόπο τις αξίες της;
Το χρώμα, ό,σο κι αν θεωρείται πολλές φορές υποδεέστερο του σχεδίου, είναι εξαιρετικά σημαντικό. Ο λόγος είναι ότι λειτουργεί πολύ περισσότερο ως μήνυμα στο υποσυνείδητο και επομένως περνάει πιο εύκολα στο κοινό τους στόχους της επιχείρησης.
Οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τα διάφορα χρώματα με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο, είτε το αντιλαμβάνονται είτε όχι. Γι' αυτό, όταν σχεδιάζεται το λογότυπο μιας εταιρείας, πρέπει να δίνεται μεγάλη σημασία σ' αυτόν τον παράγοντα.
Ο γραφίστας πρέπει να εφαρμόσει το σήμα σε διάφορα χρώματα, έχοντας μία συγκεκριμένη παλέτα κατά νου. Έπειτα πρέπει να εξακριβώσει ποιός είναι ο συγκεκριμένος τόνος, που θα περάσει ευκολότερα το μήνυμα της επιχείρησης, καθώς και σε τι έκταση πρέπει να τοποθετηθεί.
Η λίστα που ακολουθεί αναπτύσσει τον τρόπο, με τον οποίο κάθε χρώμα συσχετίζεται με διάφορες συναισθηματικές αντιδράσεις:
ΛΕΥΚΟ
Το λευκό είναι χρώμα που συμβολίζει την ειρήνη και την αγνότητα. Χρησιμοποιείται κυρίως δηλώνοντας την έννοια της προστασίας ή ως αρνητικός χώρος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: WWF
ΚΙΤΡΙΝΟ
Η φωτεινότητα που εκπέμπει το κίτρινο χρώμα και επομένως το γεγονός ότι διακρίνεται εύκολα από μεγάλη απόσταση, είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει. Συναισθήματα που προκαλεί με έντονο τρόπο είναι η αισιοδοξία, η διαύγεια και η ζεστασιά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: McDonald's
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Το χρωμα αυτό αποτελεί ανάμειξη κίτρινου και κόκκινου χρώματος, με αποτέλεσμα να δανείζεται και αντίστοιχα χαρακτηριστικά, να τα συνδυάζει και να δημιουργεί κάτι μοναδικό, κερδίζοντας έτσι την προσοχή. Το πορτοκαλί δίνει μία αίσθηση δημιουργικότητας, ενθουσιασμού, διασκέδασης, φιλικότητας και αυτοπεποίθησης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: VLC
ΚΟΚΚΙΝΟ
Το κόκκινο είναι το πιο έντονο από όλα τα χρώματα. Προσελκύει εύκολα το βλέμμα και προκαλεί συναισθήματα ενθουσιασμού, έξαψης και νεανικότητας. Είναι συνδυασμένο επίσης με τον έρωτα και το πάθος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Coca-Cola
ΡΟΖ
Ως γνωστόν το ροζ χρώμα είναι συνυφασμένο με τη θηλυκότητα, ενώ παράλληλα δίνει μία αίσθηση αγνότητας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Barbie
ΜΩΒ
Έννοιες όπως αυτή της πνευματικότητας, του μυστηρίου και της σοφίας εκφράζονται περισσότερο μέσω του μωβ χρώματος. Ως αποτέλεσμα αυτών των χαρακτηριστικών το μωβ είναι ένα χρώμα που προκαλεί έντονα το συναίσθημα του δέους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Yahoo
ΜΠΛΕ
Ήρεμο χρώμα το οποίο συνδέεται με τη δυναμικότητα, την επιτυχία, την ασφάλεια, την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία. Στην πλειοψηφία των ανθρώπων αρέσει τουλάχιστον μία απόχρωση του μπλε, κάνοντάς το ένα από τα πιο δημοφιλή χρώματα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: twitter
ΠΡΑΣΙΝΟ
Το πράσινο είναι ήπιο και ξεκούραστο για το βλέμμα χρώμα και γι' αυτό αποτελεί χρωματικό σύμβολο της ζωής και της ανανέωσης. Συσχετίζεται άμεσα με την ειρήνη, την υγεία και την ανάπτυξη και χρησιμοποιείται συχνά από εταιρείες, που θέλουν να προβάλλουν ένα προφίλ φιλικό προς το περιβάλλον.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: κανάλι Animal Planet
Μάλιστα, το Animal Planet επέλεξε να χρησιμοποιήσει όχι μία, αλλά τρεις αποχρώσεις του πράσινου, περνώντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα περιβαλλοντικής συνείδησης και συνέπειας.
ΚΑΦΕ
Βλέποντας το καφέ μας έρχονται στο μυαλό εικόνες της φύσης και του ξύλου. Ως χρώμα ξυπνά αισθήματα ηρεμίας και απλότητας, αλλά και δύναμης, πλούτου και σοβαρότητας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: UPS
ΓΚΡΙ
Το γκρι αναδεικνύει συναισθήματα που σχετίζονται με την ισορροπία, την ουδετερότητα και την ηρεμία. Στις περισσότερες περιπτώσεις λόγω αυτών των χαρακτηριστικών τοποθετείται ως συμπληρωματικό χρώμα σε διάφορα λογότυπα. Ενίοτε όμως αποτελεί και το βασικό χρώμα της σύνθεσης όπως παραδείγματος χάριν στην περίπτωση της Swarovski.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Swarovski
ΜΑΥΡΟ
Μέσω του μαύρου αποδίδονται περισσότερο οι έννοιες της δύναμης, της απειλής και του κακού. Ως χρώμα προσδίδει στιβαρότητα στα λογότυπα. Μπορεί ακόμα να συνδεθεί με την απλότητα, την κλασικότητα, το μυστηριώδες, τη μυστικότητα, αλλά και την παράδοση. Πασίγνωστο τέτοιο λογότυπο αποτελεί αυτό των ταινιών δράσης του μυστικού πράκτορα 007.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: 007
Ένας γρήγορος τρόπος για να κατανοήσετε πόσο σημαντικό είναι το χρώμα σε ένα logo, είναι να προσπαθήσετε να το φανταστείτε με διαφορετικά χρώματα.
Θα σας ενέπνεε η εταιρεία McDonald's αν το Μ ήταν γκρι χρώματος, ένα πορτοκαλί σήμα για τον 007 ή μία μπλε Coca-Cola;
Σίγουρα επειδή έχουν προβληθεί με τα συγκεκριμένα χρώματα εδώ και πολλά χρόνια, βοηθάει στο να μη μπορείτε εύκολα να τα φανταστείτε αλλιώς, όμως αν είχαν ξεκινήσει με ένα αταίριαστο χρώμα θα ήταν πιο δύσκολο να έχουν την ίδια επιτυχία (και στο ίδιο χρονικό διάστημα) απ' ό,τι με τα χρώματα που επέλεξαν.
Κάτι τελευταίο...
Και τώρα, έχοντας αναλύσει όλη τη χρωματική παλέτα, μπορείτε να κατανοήσετε πιο εύκολα το μήνυμα που θέλει να περάσει προς το ευρύ κοινό κάθε εταιρεία, έστω κι αν χρησιμοποιεί παραπάνω από ένα χρώματα στο εμπορικό της σήμα.
Τι στόχους λοιπόν θέλει να προβάλει η NASA, η VISA, η Google, η FedEx ή η BMW;
Εξασκώντας την παρατηρητικότητά σας θα είστε σε θέση να συνειδητοποιήσετε πολύ πιο εύκολα όλα τα "κρυφά" μηνύματα, που θέλει να προβάλει κάθε επιχείρηση, και σταδιακά να αποκτήσετε ένα κριτικό βλέμμα ως καταναλωτής, αλλά και να χρησιμοποιήσετε την πείρα σας προς όφελος της δικής σας δραστηριότητας!