Web Development & SEO WEBart

Άρθρα » Internet Marketing

Διπλό περιεχόμενο (Duplicate content) - παρεξηγήσεις

Views: 8782 31 Μαρτίου 2016
Διπλό περιεχόμενο (Duplicate content) - παρεξηγήσεις

Λογοκλοπή

Δε χρειάζεται και μεγάλη πείρα στο διαδίκτυο για να αντιληφθούμε την πρακτική της αυτούσιας αναδημοσίευσης, κοινώς στυγνής αντιγραφής ιστοσελίδων.

Σίγουρα, το να αντιγράφεις αυτούσια (μερικά ή ολικά) το περιεχόμενο μιας άλλης ιστοσελίδας είναι απίστευτα βολικό. Δεν είναι όμως ηθικό ούτε πρακτικό.

Το περιεχόμενο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της ιστοσελίδας μας, όπως ξεκάθαρα περιγράφεται και στο άρθρο μας "Ο ρόλος του περιεχομένου για επιδόσεις".

Η θέση των μηχανών αναζήτησης

Νομικά το θέμα της αντιγραφής αντιμετωπίζεται με την αναφορά (υπόμνηση) της πηγής.

Από την πλευρά όμως των μηχανών αναζήτησης (Google), οι οποίες έχουν αναλάβει την καταγραφή του online υλικού, παγκόσμια, ώστε να κατευθύνουν τις αναζητήσεις μας, τίθεται θέμα.

Φανταστείτε ένα δημοφιλές άρθρο, το οποίο έχει αναπαραχθεί (αυτούσιο) σε μεγάλο αριθμό δικτυακών τόπων.

Πόσο λογικό φαίνεται να καταγραφεί και αποθηκευτεί το ίδιο άρθρο πολλαπλώς, στις βάσεις δεδομένων των μηχανών;

Πριν τον Ιανουάριο του 2011, η Google δεν έδειχνε να ενδιαφέρεται και πολύ, αν και ήταν σε θέση να ξεχωρίσει το αυθεντικό και πρωτότυπο από το αντίτυπο, μέσα από τις ημερομηνίες δημοσίευσης.

Μάθετε λοιπόν, οτι μετά το 2011, η Google τιμωρεί τις ιστοσελίδες που βασίζονται σε ξένο υλικό, χωρίς να εμφανίζουν την παραμικρή πρωτοτυπία.

Αποκάλυψη λογοκλοπής

Είναι πολύ εύκολο να εντοπιστούν οι σελίδες που χρησιμοποιούν διπλότυπο περιεχόμενο, ακόμη και από εσάς.

Επισκευτείτε το δικτυακό τόπο http://copyscape.com και δοκιμάστε διάφορες διευθύνσεις ιστοσελίδων.
Θα ενημερωθείτε αμέσως για τις περιπτώσεις λογοκλοπής, με μεγάλη λεπτομέρεια.

Έτσι, αν τοποθετήσουμε στην ιστοσελίδα μας κείμενο κάποιας άλλης ιστοσελίδας είναι κακό, δε συνιστάται από τη Google ή οποία θα το προσθέσει στα αρνητικά της παρουσίας σας online.

Για προγραμματιστές ιστοσελίδων

Τι άλλο θεωρεί η Google σαν διπλότυπο περιεχόμενο:
Δείτε τις παρακάτω διευθύνσεις:

  • http://www.site.gr/
  • http://site.gr/
  • http://site.gr/index.php
  • http://www.site.gr.index.php?sesid=12

Πραγματικά και στις 4 περιπτώσεις μιλάμε για την ίδια σελίδα, που μοιραία θα χαρακτηρίζεται από τα ίδια Title & Description.

Μια από τις αρχές του On Page SEO, οι παραπάνω εκδοχές πρέπει να συγχωνεύονται, αν θέλετε να κινείστε ποιοτικά.

Η λύση είναι οι δηλώσεις "canonical URL" που στην ουσία διευκρινίζουμε στη μηχανή αναζήτησης τι να καταγράψει και τι όχι.

Διαβάστε επίσης

210 6034122