Web Development & SEO WEBart

Άρθρα » Web Graphic Design

Πρέπει να αλλάζει ένα λογότυπο;

Views: 7437 19 Ιανουαρίου 2017
Πρέπει να αλλάζει ένα λογότυπο;

Κάθε επιχείρηση έχει ένα δικό της σήμα, κάτι που την κάνει να ξεχωρίζει.

Με τον καιρό όμως η μόδα αλλάζει. Ο κόσμος προτιμά διαφορετικά χρώματα και σχήματα.

Οφείλει το λογότυπο να ακολουθήσει τις νέες τάσεις ή μήπως πρέπει να παραμείνει όπως είναι;

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει μία απόλυτη απάντηση. Σε μία περίπτωση η αλλαγή μπορεί να πετύχει, ένω σε κάποια άλλη όχι. Υπάρχουν παρ' όλα αυτά αρκετοί παράγοντες που μπορούν να σας βοηθήσουν να πάρετε μία απόφαση.

Μήνυμα

Τι μηνύματα περνάει στο κοινό το λογότυπο που έχετε; Εξακολουθούν να σας εκφράζουν ή όχι;

Οι λόγοι γι' αυτή την ανανέωση, μπορεί να κυμαίνονται από το γεγονός ότι η εταιρεία τελεί υπό νέα διεύθυνση μέχρι το ότι δραστηριοποιείται σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα από ό,τι παλιότερα και πρέπει να αντανακλά το εύρος της επιχείρησης (πχ. πανελλήνια αντί για τοπική αγορά).

Αν βρίσκετε τα μηνύματα αυτά ανεπαρκή, είναι σίγουρα ένας λόγος να ανανεώσετε την εταιρική σας ταυτότητα.

Χρονικό διάστημα

Ποιό είναι το χρονικό διάστημα που δραστηριοποιείται η επιχείρηση

Αν το κοινό γνωρίζει ένα συγκεκριμένο σήμα για μικρό χρονικό διάστημα, το να πραγματοποιήσετε αλλαγές δεν είναι ό,τι καλύτερο.

Σκεφτείτε πόσο δύσκολο θα είναι να σας ξαναβρουν άτομα που είχαν αγοράζει κάποιο από τα προϊόντα σας μόνο μία ή δύο φορές, έστω και αν ήταν απόλυτα ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες σας. Πιθανότατα να μην έχουν κρατήσει κάποιο τηλέφωνο και να περάσουν έξω από το κατάστημα, αλλά επειδή δε θα δουν το χαρακτηριστικό σήμα της εταιρείας, να μπερδευτούν και να φύγουν.

Κοινό

Ποιά είναι η σχέση της εταιρείας σας με το κοινό;

Αν έχετε μία άμεση και φιλική προσέγγιση τότε καλό είναι να συμβουλευτείτε τους πελάτες σας για την αλλαγή. Πολλές φορές το κοινό έχει συνηθίσει τόσο πολύ το λογότυπο της εταιρείας, που είναι κάθετα αντίθετο σε οποιαδήποτε αλλαγή.

Μία τέτοια περίπτωση αποτέλεσαν τα Starbucks όταν το 2011 άλλαξαν το λογότυπο ώστε να μην αναφέρεται το όνομα της εταιρείας και η λέξη "coffee". Το κοινό αντέδρασε πολύ αρνητικά σ' αυτή την ανανέωση, χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα. Για όποιο λόγο η εταιρεία αποφάσισε να πραγματοποιήσει αυτή την τροποποίηση, έμεινε πιστή στην απόφασή της.

Τροποποιήσεις

Τι είδους τροποποιήσεις σκέφτεστε να εφαρμόσετε;

Ένα λογότυπο αποτελείται συνήθως από μία χαρακτηριστική γραμματοσειράσχήματα και χρώματα.

Η ανανέωση ενός λογότυπου δε σημαίνει απαραίτητα την ολική ανασχεδίασή του. Σαφώς μπορείτε να τα αλλάξετε όλα ή ορισμένα στοιχεία, ανάλογα με τις ανάγκες σας. Μία ακόμα λύση είναι να εφαρμόζετε μικρές αλλαγές με το πέρασμα των χρόνων. Έτσι θα παίρνετε πιο ασφαλείς αποφάσεις και αν μετανοιώσετε για κάτι μπορείτε εύκολα την επόμενη φορά να το διορθώσετε.

Χρηστικότητα

Υπάρχουν περιπτώσεις που το αρχικό λογότυπο εξυπηρετούσε ορισμένους σκοπούς, οι οποίοι πλέον έχουν αλλάξει.

Για παράδειγμα, μπορεί να είχατε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή μία ξενοδοχειακή μονάδα και να είχατε φτιάξει ένα λογότυπο ώστε να φαίνεται πολύ εντυπωσιακό στην ιστοσελίδα σας. Όμως πλέον είστε καταχωρημένοι σε sites όπως το skroutz.gr ή το booking.com και το λογότυπό σας χάνεται ανάμεσα στα υπόλοιπα σήματα των ανταγωνιστών.

Ιστοσελίδες τέτοιου είδους δίνουν συγκεκριμένο χώρο για κάθε λογότυπο και συνήθως είναι αρκετά μικρός και σε οριζόντια διάταξη. Αν το logo σας είναι κάθετο τότε θα είναι πολύ δύσκολο ως ακατόρθωτο να σας εντοπίσουν.

Επομένως, αν είστε σίγουροι ότι θέλετε να προβάλλεστε μέσα από τέτοιες καταχωρίσεις, πρέπει να λάβετε υπόψιν σας και τους περιορισμούς που θέτει κάθε ιστοσελίδα.

Κόστος

Σίγουρα η ανανέωση του λογότυπου είναι μία ευχάριστη σκέψη, αφού στόχος κάθε επιχείρησης είναι να βελτιώνεται συνεχώς. Πρέπει όμως να σκεφτείτε πόσο θα σας κόστιζε μία τέτοια αλλαγή.

Αν το λογότυπό σας εμφανίζεται αποκλειστικά και μόνο σε ψηφιακά μέσα (πχ. ιστοσελίδα, social media κα.) τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, εφόσον οι αλλαγές αυτές είναι εντελώς δωρεάν.

Αν όμως το σήμα σας υπάρχει και σε έντυπη μορφή (πχ. επαγγελματική κάρτα, επιστολόχαρτα, ταμπέλα κα.), τότε καλό είναι να συνυπολογίσετε και όλα τα επιπλέον έξοδα, αφού η μετάβαση πρέπει να είναι συνολική για να μην υπάρξει σύγχυση στο κοινό.

Διαβάστε επίσης

210 6034122