Άρθρα » Web Graphic Design
3 συμβουλές για να φτιάξετε μόνοι σας το λογότυπό σας!
Πολλές μικρές επιχειρήσεις ή Startup συχνά σχεδιάζουν τα λογότυπά τους χωρίς τη βοήθεια κάποιου γραφίστα.
Όταν δημιουργείτε το δικό σας λογότυπο, είναι σημαντικό να καταλάβετε τι θα το κάνει επιτυχημένο.
Έχετε κατά νου ότι ό,σο πιο απλό είναι, τόσο το καλύτερο. Ενώ πολλοί πιστεύουν ότι η μεγάλη ποικιλία στοιχείων σε ένα logo τραβάει το ενδιαφέρον, αντίθετα καταλήγει να αποπροσανατολίζει τελείως τον αποδέκτη.
Το σύγχρονο αγοραστικό κοινό δεν έχει το χρόνο και τη διάθεση να παρατηρήσει πραγματικά ένα λογότυπο. Επομένως πρέπει να έχει τόσα στοιχεία, ώστε με μία ματιά να χαραχθεί στη μνήμη.
Ακολουθούν τρεις χρήσιμες συμβουλές, που θα σας βοηθήσουν να φτιάξετε το λογότυπό σας.
Tip #1: Διαλέξτε γραμματοσειρά
Καλό είναι η γραμματοσειρά που θα επιλέξετε να είναι ταυτόχρονα ιδιαίτερη και ευανάγνωστη.
Πού μπορείτε να βρείτε γραμματοσειρές;
- Μπορείτε να ψάξετε για γραμματοσειρές σε διάφορες ιστοσελίδες τοποθετώντας στις μηχανές αναζήτησης τα χαρακτηριστικά που επιθυμείτε (μίνιμαλ, καλλιγραφία, graffiti κα).
- Εναλλακτικά δοκιμάστε διάφορους τύπους γραμματοσειράς πολύ εύκολα μέσω της Google fonts. Εκεί θα βρείτε μία μεγάλη ποικιλία γραμματοσειρών με λατινικούς, αλλά και αρκετές με ελληνικούς χαρακτήρες. Οι περισσότερες είναι διαθέσιμες σε διάφορα στυλ (thin, light, bold κτλ), επομένως μη βιαστείτε να απορρίψετε κάποιες από αυτές αν δεν τις δοκιμάσετε.
Επιπλέον συμβουλή: Χρησιμοποιήστε έως δύο γραμματοσειρές!
Η πιο ιδιαίτερη από τις δύο θα πλαισιώσει την επωνυμία της εταιρίας. Αν έχετε κάποια επεξηγηματική φράση, καλό είναι να γραφτεί με μία απλή γραμματοσειρά και σε πολύ μικρότερο μέγεθος.
Tip #2: Βρείτε το τέλειο χρώμα
Το χρώμα είναι από τους πιο σπουδαίους παράγοντες ενός logo. Ενημερωθείτε για τη σημασία των χρωμάτων και επιλέξτε το πιο ταιριαστό για την επιχείρησή σας.
Επιγραμματικά, να αναφέρουμε ότι κάθε χρώμα αντιστοιχεί σε ένα συναίσθημα ως εξής:
- λευκό = ειρήνη, αγνότητα
- κίτρινο = αισιοδοξία
- πορτοκαλί = διασκέδαση
- κόκκινο = πάθος
- ροζ = θηλυκότητα, αγνότητα
- μωβ = μυστήριο
- μπλε = αξιοπιστία
- πράσινο = ανάπτυξη
- καφέ = σοβαρότητα
- γκρι = ουδετερότητα
- μαύρο = δύναμη
Το σημαντικό είναι να θυμάστε πως κανένα χρώμα δεν είναι λάθος, αρκεί να αντικατοπτρίζει το χαρακτήρα της εταιρείας.
Επίσης, δε χρειάζεται απαραίτητα να διαλέξετε ένα πολύ ιδιαίτερο χρώμα. Ξεκινήστε τις δοκιμές από πιο γνωστά χρώματα, όπως το μαύρο. Ίσως σας βοηθήσει αν κάνετε μερικές εκτυπώσεις σε χαρτιά Α4, ώστε να δείτε συνολικά τα σχέδια.
Επιπλέον συμβουλή: Μη χρησιμοποιήσετε πάνω από δύο χρώματα!
Ενώ ένας επαγγελματίας θα μπορούσε να διαχειριστεί με άνεση μία γκάμα χρωμάτων σε ένα λογότυπο, δε σημαίνει ότι είναι εύκολη υπόθεση.
Τοποθετήστε το πιο έντονο χρώμα στην επωνυμία και μία πιο ήπια απόχρωσή του στην επεξηγηματική φράση.
Επίσης, αν η επωνυμία αποτελείται από δύο λέξεις μπορείτε να παίξετε και πάλι με τα χρώματα.
Tip #3: Δώστε το κατάλληλο σχήμα
Όταν σχεδιάζετε το εμπορικό σας σήμα, πρέπει να λάβετε υπ' όψιν σε ποιά μέσα θα χρησιμοποιηθεί.
Ένα logo συνήθως τοποθετείται σε:
- συσκευασίες προϊόντων
- ιστοσελίδες
- προφίλ στα social media
- διάφορες εκτυπώσεις
Ανάλογα με το πού θα το τοποθετήσετε μπορείτε να επιλέξετε και το αντίστοιχο σχήμα, δημιουργώντας μία τετράγωνη, στρογγυλή, οβάλ ή παραλληλόγραμμη σύνθεση. Για να αποφασίσετε μπορείτε να δοκιμάσετε πολλά διαφορετικά layout μέχρι να βρείτε αυτό που σας ικανοποιεί περισσότερο.
Ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβετε αν το logo σας είναι έτοιμο, είναι να ζητήσετε τη γνώμη γνωστών και φίλων!
Προσοχή: Χρειάζεστε την ειλικρινή τους άποψη!
Το να κάνουν μόνο θετικά σχόλια, απλώς για να σας ευχαριστήσουν, δε θα βοηθήσει τη διαδικασία.